مطالب خوب مطالب خوب .

مطالب خوب

اموزش مجازي

https://oboard.ir/

تاريخچه اي كوتاه در مورد آموزش مجازي :

بعد از گذر از آموزش هاي راه دور كه به صورت ارسال آموزش ها درب منزل دانش آموزان به صورت هفتگي يا ماهيانه صورت مي گرفت و همه گير شدن استفاده از اينترنت آموزش هاي مجازي نيز شروع به كار كردند .

كلمه آموزش مجازي يا vitrual learning و يا به عبارت ديگر آموزش الكترونيكي elearning خيلي زود در سايت هاي مختلف جا افتاد و افراد زيادي از اين سيستم براي انتقال دانش خود استفاده كردند . اين آموزش ها در ابتدا به صورت سايت هاي ساده html ساخته مي شد و در اختيار كاربران قرار مي گرفت ، ولي رفته رفته وبلاگ هاي شخصي امكان ساخت فضاي رايگان را در اختيار عموم قرار دادند و افراد زيادي با استفاده از اين وبلاگ ها آموزش هاي خود را ساخته و در اختيار ديگران قرار مي دادند .

در همين زمان آموزش هايي با استفاده از نرم افزارهاي مجموعه آفيس مانند ورد و پاورپوينت نيز توسط اساتيد ساخته مي شد و در اختيار كاربران بر روي سايت قرار مي گرفت .

كم كم با بهتر شدن سرعت انتقال اطلاعات صوت و تصوير نيز به آموزش ها افزوده شد و سايت هاي آموزشي با مكمل هايي چون متن و صدا وارد عرصه آموزش مجازي شدند . اين آموزش ها نسبت به قبل كامل تر و جامع تر بودند و به كاربران امكان استفاده از آموزش بصري را مي دادند . از آن جايي كه ۷۵ درصد آموزش از روش بصري امكان پذير است اين روش بهتر از روش قبلي بود و به خوبي در ميان سايت هاي آموزشي جا افتاد .

بعد از اين مرحله قسمت هايي كوتاه به صورت انيميشني با نرم افزارهاي مختلف مانند فلش نيز به آموزش ها افزوده شد و يا عكس هايي كه حالت متحرك داشتند . اين انيميشن ها كوتاه و كاملا ساده بودند اما براي انتقال مباحث آموزشي بسيار مفيد تر از تو سيستم قبلي عمل مي كردند .

در كنار پيشرفت هاي بصري ، بحث تعامل يا انتراكتيويتي نيز كم كم در آموزش ها گنجانده شد و به دانش آموزان كمك مي كرد كه بتوانند با آموزش ها تعامل برقرار كنند ، البته تا اين زمان ميزان اين تعامل ها در حد جواب دادن به سوالات چند گزينه اي بر روي سايت ها بود .

با پيشرفت تكنولوژي بحث به سمت ساخت دروس مجازي به صورت كاملا انيميشني (فلشي) تغيير مسير داد ، اين آموزش ها به خوبي مي توانستند حركت هاي انيميشني را ايجاد كردند ، اين آموزش ها طي سال هاي اخير در كشور ما نيز به كرات مورد استفاده قرار گرفته اند و براي دروس تئوري بهترين وسيله آموزشي مي باشند .

اما برخي دروس همچنان براي آموزش دادن نياز به پيشرفت بيشتري داشتند ، دروس فلش فول اينتراكتيو يا كاملا تعاملي بعد از اين زمان پا به عرصه آموزش مجازي گذاشته و كاملا بحث آموزش مجازي را دگرگون كردند .

اين آموزش ها در واقع محيط هاي نرم افزاري و سخت افزاري را شبيه سازي مي كنند و كاربر را وادار مي كنند تا با آموزش تعامل داشته باشند .

آينده آموزش ها نيز به سمت آموزش هاي سه بعدي و كاملا شبيه سازي شده پيش خواهند رفت .


برچسب: اموزش+اموزش مجازي+مجازي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۳:۲۸ توسط:amirbsh موضوع: نظرات (0)