: Coronavirus: 14 نكته ساده براي تدريس آنلاين بهتر
در روزهاي گذشته شاهد افزايش تعداد مدارس و دانشگاه ها در سرتاسر جهان بوديم كه به سمت فراگيري فقط آنلاين حركت مي كنند. صدها هزار معلم مشغول كار هستند تا بتوانند دروس خود را به صورت آنلاين تدريس كنند. طراحي دوره هاي آنلاين زمان و تلاش زيادي مي طلبد.
در حال حاضر ، ما به فرمول ساده تري نياز داريم. در اينجا 14 نكته سريع براي بهبود آموزش آنلاين ، از يك متخصص در يادگيري آنلاين ارائه شده است.
1. سخنراني هاي خود را ضبط كنيد - آنها را پخش نكنيد
اگر دانش آموزان ناخوش باشند و يا براي دسترسي به اينترنت مشكل داشته باشند، يك سخنراني زنده را از دست مي دهند. در عوض فيلم ها را ضبط كنيد و آنها را براي دانش آموزان خود ارسال كنيد تا بتوانند در زمان مناسب خودشان تماشا كنند.
2. صورت خود را نشان دهيد
تحقيقات نشان داده است كه فيلم هاي سخنراني اي كه چهره مربيان را نشان مي دهد ، مؤثرتر از نمايش اسلايدهاي ضبط شده ساده هستند. اسلايدها را با فيلم از خودتان تركيب كنيد.
3. فيلم ها را كوتاه نگه داريد
فيلم هاي طولاني تر از 15 دقيقه مي توانند باعث آهستگي در دانلود و حواس پرتي دانش آموز شوند. اگر حرف بيشتري براي گفتن داريد ، دو يا سه فيلم كوتاه ضبط كنيد.
4. اسلايدها را امتحان كنيد
اطمينان حاصل كنيد كه اسلايدها را قبل از بارگذاري سخنراني هاي خود بر روي تلفن هوشمند تست مي كنيد ، اينگونه تمام متن در صفحه هاي كوچك قابل خواندن خواهد بود. اندازه ، فونت ها ، الگوهاي قالب و نسبت صفحه نمايش نيز قابل بررسي اند.
5. استفاده از منابع موجود ...
اين غير واقعي است كه انتظار داشته باشيد ،شما به تنهايي فيلمهاي با كيفيت عالي توليد كنيد. مي توانيد از منابع از قبل توسعه يافته به صورت آنلاين استفاده كنيد و لينك هاي قابل كليك را به دانشجويان ارائه دهيد.
6.… و اطمينان حاصل كنيد كه آنها دسترسي آزاد دارند
استفاده از منابع آزاد به جلوگيري از مشكلات دسترسي دانشجويان كمك مي كند. اگر هيچ يك از منابع پيشنهادي شما در دسترس نباشد ، يك صندوق پر از ايميل دانشجويان دريافت خواهيد كرد و در نهايت وقت خود را در عيب يابي تلف مي كنيد. صرف چند دقيقه اضافي در جستجوي منابع كاملاً باز ، بعداً دردسر را براي شما پيشگيري مي كند.
7. دستورالعمل هاي خاص ارائه دهيد
هنگامي كه رسانه هاي آنلاين را پيشنهاد مي كنيد كه بيش از 15 دقيقه طول بكشد ، دانش آموزان تماشا را كنار مي گذارند. در عوض ، قسمت هاي دقيق مورد نياز خود را ارائه دهيد (مانند 13:35 تا 16:28) زيرا اين حتي مي تواند دانش آموزان را كنجكاو تر كند. وقتي بيش از دو منبع را تأمين مي كنيد ، آنها را به ترتيبي كه مي خواهيد دانش آموزان به آنها نزديك شوند ، برچسب گذاري كنيد. شماره گذاري ساده ، بر اساس سطح دشواري يا اهميت هر مورد از منابع ، مي تواند كمك شاياني به دانشجويان شما كند.
8- فعاليتهاي تعاملي ارائه دهيد
اكثر سيستم هاي مديريت فراگيري ، مانند مودل(Moodle) ، ابورد(OBoard) و تخته سياه(BlackBoard) ، مجموعه اي از عملكردها را براي ايجاد فعاليت هاي فراگيري تعاملي مانند آزمونها در اختيارتان مي گذارند. راهنماهاي مرحله به مرحله براي ايجاد آنها بصورت گسترده و آنلاين در دسترس است. از آنها استفاده كنيد.
9. انتظارات منطقي تعيين كنيد
هنگام ايجاد آزمونها ، بايد با مراجعه به منابع فراگيري داده شده ، به همه سؤالات پاسخ دهيد. وقتي از دانشجويان مي خواهيد خلاصه اي از فيلم هاي سخنراني بنويسند ، بايد اين مسئله را روشن كنيد كه اين گزارش جدي نيست. انجام اين كار به عنوان يك وظيفه اجباري اما يك كار كم اهميت باعث مي شود بهترين نتايج و پاسخ هاي دانشجويان باشد. مجموعه اي از 15 سوال امتحاني يا حد 300 كلمه اي براي جذب دانش آموزان به مدت 30 دقيقه كافي خواهد بود.
10- براي حضوري زدن ، از چك خودكار استفاده كنيد
اگر به دانشجويان بگوييد كه ميزان حضور آنها با شركت در يك مسابقه سنجيده مي شود ، باعث افزايش رضايت مي شود. با اين حال ، شما وقت كافي براي بررسي همه آنها نخواهيد داشت ، بنابراين از ويژگي هاي خودكار و نمره دهي خودكار در سيستم هاي مديريت يادگيري استفاده كنيد.
11. از ارتباطات گروهي با دقت استفاده كنيد
نبايد ارتباط گروهي براي تدريس مستقيم استفاده شود. در عوض ، "ساعت اداري مجازي" را بر روي يك ابزار كنفرانس ويديويي مانند ابورد(OBoard) تنظيم كنيد. به سادگي در زمان تعيين شده وارد شويد و منتظر دانش آموزان باشيد. تمركز خود را بر روي تأمين پشتيباني اجتماعي و بررسي اينكه آيا نياز به رسيدگي فوري به مسائل داريد. اين مي تواند يك روش عالي براي جمع آوري بازخورد دانش آموزان در آموزش آنلاين شما نيز باشد. جلسات را اختياري كنيد و آرام باشيد. نيازي به نااميدي نيست وقتي هيچ كس حاضر نشود: دانش آموزان هنوز خوشحال هستند كه مي دانند اين گزينه در دسترس است.
12. اجازه دهيد دانش آموزان كنترل خود را به دست گيرند
مي توانيد فضاهاي گروهي آنلاين را براي گروه هاي كوچك دانش آموزي تنظيم كنيد و از آنها بخواهيد قبل از ارسال مستقيم ايميل براي شما ، از يكديگر پشتيباني كنند و مشورت بگيرند. براي كمك به دانش آموزان مي توانيد يخ ها را بشكنيد و مكالمه را شروع كنيد ، چند سوال ارسال كنيد. دانش آموزان را ترغيب كنيد كه از ابزارهاي ارتباطي مورد نظر خود استفاده كنند. برخي از گروه ها به خوبي كليك مي كنند و برخي از آنها نه ، اما اين نكته كوچك باعث مي شود دانش آموزان احساس حمايت اجتماعي داشته باشند و از ترافيك ايميل شما بكاهند.
13. احساسات خود را پنهان نكنيد
عاطفي بودن معلمان آنلاين يك استراتژي آموزشي عالي است. به دانش آموزان خود بگوييد كه اين اولين بار است كه به صورت آنلاين تدريس مي كنيد و هنگام تدريس مي آموزيد. به صراحت از آنها بخواهيد تا به شما كمك كنند ، به آنها اطمينان دهيد كه شما بهترين تلاش خود را براي پشتيباني از فراگيري آنها انجام خواهيد داد. آنها از آنجا كه احساسات مشابهي با هم دارند ، دلسوز خواهند بود و شما براي موفقيت آماده مي شويد.
14. تكرار كنيد
دانشجويان آنلاين تغييرات مكرر در سبك فراگيري خود را دوست ندارند. آنها خوشحال هستند كه همين ساختار و فعاليت را تكرار مي كنند. هنگامي كه سبك تدريس پيدا كرديد كه براي شما كار مي كند ، هر هفته آن را تكرار كنيد تا زماني كه به كلاس خود بر مي گرديد.
برچسب: اموزش+اموزش مجازي+مجازي،
ادامه مطلب